スポンサーサイト


I want you! 君が欲しい! 由美子!

I want you アイ ワンツ ユー(君が欲しい)

Bob Dylan ボブ ディラン

The guilty undertaker sighs
The lonesome organ grinder cries
The silver saxophones say I should refuse you
The cracked bells and washed-out horns
Blow into my face with scorn
But it’s not that way
I wasn’t born to lose you
罪の意識を背負った葬儀屋の溜息
一人ぼっちの機械仕掛けのオルガン奏者が叫ぶ
銀色のサキソフォーンが君を拒否するべきだと僕に言う
ひびのはいった鐘と色褪せた角が
嘲りを伴って僕の顔に吹きかける
でもそんなんじゃない
僕は君を失う為に生まれてきたんじゃない

I want you, I want you
I want you so bad
Honey, I want you
君が欲しい。君が欲しい。
死にたくなるほど君が欲しい。
ハニー!君が欲しい。

The drunken politician leaps
Upon the street where mothers weep
And the saviors who are fast asleep, they wait for you
And I wait for them to interrupt
Me drinkin’ from my broken cup
And ask me to
Open up the gate for you
母親達がすすり泣く街角で酔っ払いの政治家が飛び跳ねる
そしてとっくの昔に寝てしまっている救世主達は君を待っている
そして僕は僕が欠けたカップから飲むのを彼等が邪魔に入り
君の為に門を開けろと言うのを待っている

I want you, I want you
I want you so bad
Honey, I want you
君が欲しい。君が欲しい。
死にたくなるほど君が欲しい。
ハニー!君が欲しい。

How all my fathers, they’ve gone down
True love they’ve been without it
But all their daughters put me down
’Cause I don’t think about it
何人の僕の父親達が失われたの
本当の愛を知らないまま
でも彼らの娘達はみんな僕を馬鹿にする
僕がそんな事について考えないからだ

Well, I return to the Queen of Spades
And talk with my chambermaid
She knows that I’m not afraid to look at her
She is good to me
And there’s nothing she doesn’t see
She knows where I’d like to be
But it doesn’t matter
其れで僕はスペードの女王に戻り
部屋の掃除婦と話をする
彼女は僕が彼女を見る事を怖がっていない事を知っている
彼女は僕に良くしてくれる
そして彼女に見えない物は何もない
僕が何処に居たいのか彼女は知っている
でもそれは如何でも良い事だ

I want you, I want you
I want you so bad
Honey, I want you
君が欲しい。君が欲しい。
死にたくなるほど君が欲しい。
ハニー!君が欲しい。

Now your dancing child with his Chinese suit
He spoke to me, I took his flute
No, I wasn’t very cute to him, was I?
But I did it, though, because he lied
Because he took you for a ride
And because time was on his side
And because I . . .
そして今チャイナ服を着た踊っている君の子供
その子が話しかけた。僕は彼の笛を取り上げた
僕はその子に余り優しくなかっただろう?違う?
でも其れでも僕はそうしたんだ。その子が嘘をついたから
その子が君を誘惑したからだ
其れと時間がその子の味方をしてたからだ
そして理由は僕は------

I want you, I want you
I want you so bad
Honey, I want you
君が欲しい。君が欲しい。
死にたくなるほど君が欲しい。
ハニー!君が欲しい。




残念ながらYoutubeの全てのボブディランのI want youは著作権の問題で音声がブロックされています。と言う訳でこんな変なヴィデオしかありませんが-------

Ejnews: これは由美子に捧げて良い歌かどうか困惑する様な歌詞です。実は私は若い頃ボブディランの曲は知っていたのですが歌詞の意味が分からず余り聞かなかったのですがこれを読むと如何してか分かるでしょう!でも良い歌で今は良く聞いています。
知らなかった人は “I want you - Bob Dylan” でグーグルして下さい。色々ヴィデオあると思います。
スポンサーサイト

COMMENTS

COMMENT FORM

TRACKBACK


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

